Organizirati dom zapravo je puno složenije nego što izgleda na prvu. Nedostatak prostora, vremena i dobar plan organizacije najčešći su razlozi zašto odustajemo do ozbiljne organizacije. Od većih prostorija, pa sve do najmanje police, svaki kutak se može organizirati i na taj način učiniti dom prozračnijim, lakšim za održavanje i urednijim.
Život u pretrpanom prostoru može stvoriti stres, nervozu, gubitak vremena u potrazi za stvarima koje su nam potrebne, a nemaju svoje mjesto. Znamo da je dobra organizacija pola posla, pa smo napravili popis grešaka u organiziranju koje želimo izbjeći u godini pred nama.
1. NABAVITE ORGANIZATORE
Prva i najčešća greška je kupovina organizatora prerano. Prije nego odete u takvu nabavku, morate definirati što gdje ide. U suprotno, vrlo vjerojatno ćete kupiti organizatore koji su premali, preveliki ili jednostavno ne obavljaju svoju svrhu u potpunosti.
Cilj ovakve organizacije je da bude dugoročna i održiva, a ako sustav organizacije nije praktičan i logičan, teško da ćete ga zadržati. Dakle, prvo odlučite što i kako želite organizirat. U teoriji definirajte pozicije stvari koje organizirate, a tek onda krenite u nabavku svega potrebnog.
View this post on Instagram
2. NISTE SI DALI DOVOLJNO VREMENA ZA ORGANIZACIJU
Čišćenje i organiziranje dugotrajan je i zahtjevan zadatak. Većina ljudi ni ne promisli koliko vremena zapravo treba za jedan takav poduhvat i odustane na pola puta, a dom završi u većem kaosu nego što je bio prije početka organizacije. Budite realni oko toga koliko vremena trebate.
Najbolje je organizirati sobu po sobu, ili još bolje kutak po kutak.
View this post on Instagram
3. DEFINIRAJTE SVOJ ORGANIZACIJISKI STIL
Organiziranje čini život i svakodnevnicu lakšom, no morate te ga prilagoditi sebi, prostoru u kojem živite i vašim ukućanima. Nismo svi sretnici s dodatnom sobom ili kuhinjom koja ima pregršt mjesta za skladištenje. No, uz dobar plan, čak će i u najmanjoj kuhinji sve imati svoje mjesto.
Vaš organizacijski sustav moraju pratiti i vaši ukućani. Ako primjerice imate dijete, naučite ga da ima košaru u koju svakodnevno posprema svoje igračke.
View this post on Instagram
4. PREVIŠE SE OSLANJATE NA PINTEREST
Pinterest ili Instagram mogu biti sjajan izvor inspiracije, no nisu uvijek najrealniji. Tamo ćete pronaći pregršt izvrsnih ideja koje se tiču čišćenja, organiziranja, projektiranja i slično. No, tamo se najčešće nalaze projekti koje su radili profesionalci s neograničenim budžetima i kvadratima, a ne obični domovi ljudi s užurbanim svakodnevnicama.
Ono što vidimo na društvenim mrežama većini nas su neodrživi sustavi. To nam još jednom potvrđuje da je kod planiranja organizacije najbitnije ostat u okvirima svojih mogućnosti.
View this post on Instagram
5. NEISKORIŠTAVANJE SVAKOG CENTIMETRA
Kod organizacije fokusiramo se na određene točke u domu i puno prostora ostane neiskorišteno. Svaka ladica može biti uredna i dobro organizirana. Na svakoj polici mogu se složiti košare ili plastične kutije koje imaju svoju svrhu.
Osim toga, bitno je organizirati stvari koje koristimo sezonski. Tako primjerice blagdansko posuđe neće biti na polici koja nam je nadohvat ruke, nego u teže dostupnom kutku jer ga ionako koristimo jednom godišnje.
View this post on Instagram
6. MAKSIMALNO ISKORISTITE ORMAR
Malo tko je zadovoljan veličinom svog ormara i to je najčešće izlika za lošu organizaciju i nered u njima. Ovisno o tome kakve odjeće imate najviše organizirajte unutrašnjost ormara. Ako većinu vaše odjeće čine haljine, košulje i poslovne hlače, izbacite neku od polica i dodajte šipku.
Ako dominiraju majice, džemperi i traperice, izbacite šipku i dodajte police, ili još bolje polu-police. One stvaraju dodatno mjesto, a prostor čine preglednijim. Tako ne samo da će uvijek bit uredno, nego ćete uvijek znati što točno imate u ormaru.
View this post on Instagram
7. ORGANIZACIJA JE MARATON
Nakon što dom napokon uspijete organizirati da vam ne samo funkcionalno, nego i lijepo, nužno je održavati organizacijski sustav koji ste stvorili. Osim svakodnevnog čišćenja, potrebno je raščišćavanje svakih nekoliko mjeseci kao biste izbacili ono što više nema svrhu i stvorili mjesta za nove stvari koje u dom unosimo.
Organizacija je između ostalog i navika. Za uvijek uredan i funkcionalan dom potrebno je vrijeme.
View this post on Instagram