Opremanje poslovnog prostora – sve što morate znati

Prilikom uređenja uredskih prostora, dobro je držati se nekoliko nepisanih pravila koja mogu olakšati osmišljavanje ovih često vrlo zahtjevnih interijera.

Važno je znati da se korištenjem istih materijala, boja i vrsta namještaja u različitim prostorijama stvara osjećaj jedinstvenog prostora koji ‘diše kao jedan’ – to asocira na zajedništvo, timski rad te stvara osjećaj cjeline i ozbiljnosti. Ako se pak radi o jednoj većoj prostoriji u kojoj su smješteni radni stolovi svih djelatnika, preporuča se njihovo odvajanje pregradama od cca 160 cm (tzv. američki ‘cubicles’) – ipak, i u ovako zamišljenim uredima preporuča se odvajanje mjesta za nadređene u neku drugu zasebnu prostoriju. Pregrade mogu biti u istim ili različitim bojama, a za stvaranje osjećaja prozračnosti i ukoliko nema dovoljno prirodne svjetlosti, savjetuje se postavljanje zidova od mutnog stakla.

Projekt: MMI
Projekt: MMI

Kako bi se djelatnicima osigurala kakva-takva privatnost, u uredima izbjegavajte postavljanje stolova nasuprot ulaza, a posebno se preporuča i izbjegavanje smještanja računalnih monitora uz sam ulaz u prostoriju, jer će u tom slučaju njihov sadržaj biti prvo što će upasti u oči ne samo djelatnicima već i klijentima.

Uz dovoljno velike i visoke radne stolove, iznimno su važne ergonomski kvalitetne radne stolce, u kojima tijekom prosječnog radnog vijeka provedemo i do 80 000 sati. Uz kvalitetne stolce, važni su i ormarići za pohranu uredskih potrepština – svi papiri i ostali uredski materijal postavite što je moguće bliže radnom mjestu kako bi se izbjegla učestala dizanja i šetanje cijelim prostorom.

Foto: Fredrik J Karlsson
Foto: Fredrik J Karlsson

Za dobru preglednost, dobro je iznad stolova postaviti obične ravne zidne police na koje se stavljaju stvari koje se učestalo koriste. Ukratko, bez obzira na intenzitet radnih zadataka, uredi bi morali u svakom trenutku biti uredni i lišeni bilo kakvog nepotrebnog pretrpavanja i nereda. Prostor za prolaženje ne bi valjalo zakrčivati namještajem, koševima za smeće i sl.

Posebnu pažnju valja posvetiti rasvjeti – posebno ako nema dovoljno prirodne svjetlosti, što je najbolje riješiti s više manjih rasvjetnih tijela čija svjetlost pada direktno na radni stol. Ako je netko dešnjak, najbolje je da prirodno svjetlo na radni stol pada s lijeve strane, a za ljevake vrijedi obrnuto – predlažemo o tome voditi računa prilikom planiranja razmještaja namještaja.

Projekt: MMI
Projekt: MMI

Neutralne boje, kao i elementi zelene i plave boje imaju smirujući učinak i pojačavaju koncentraciju, stoga savjetujemo izbjegavati preveliku upotrebu žarkih tonova. Za zidove se preporučaju perive boje (nanose se na cijeli ili barem dio zida), ili postavljanje drvenih panela ili obloga od umjetnih materijala na zidove iza radnih stolica.

Raspored prostorija je iznimno važan – hodnici su idealna mjesta za smještanje čekaonice, ali ne i za radne sastanke. Također, nastojite ne planirati mjesto gdje djelatnici piju kavu u blizini ureda šefa, jer će se u tom slučaju teže opuštati. Konferencijske sale ili sobe za sastanke idealno su, zbog praktičnosti, smještene uz kuhinje. Sanitarni čvor predlažemo smjestiti uz hodnik, najbolje uz čekaonicu. Također, pažnju posvetite i izgledu ovog dijela prostora, jer se time općenito stječe dobar ili loš dojam o uredu u cijelosti.

Projekt: MMI
Projekt: MMI

Uredi ne moraju biti luksuzno opremljeni da bi ‘zračili’ ozbiljnošću – namještaj po mjeri, ne nužno napravljan od skupih materijala, može izvrsno izgledati ako ga se upotpuni samo s pokojim ‘luksuznijim’ komadom u tom dijelu prostora, primjerice nekom poznatom dizajnerskom stolicom ili lijepo restauriranom klasičnom foteljom.

Projekt: MMI
Projekt: MMI

Predlažemo i da barem suptilno sugerirate djelatnost ureda – primjerice, u čekaonici kod zubara postaviti taburee Philippea Starcka u obliku zuba ili tepih s motivima škara kod frizera ili krojača…

Komentari