INDIZAJN TALK Marko Babić, kreativac koji gradove ilustrira na neobičan način

Kreativac Marko Babić stoji iza brenda Artplakata koji na neobičan i zanimljiv način odaje počast hrvatskim gradovima. U početku ga je najviše oduševljavao Zageb u kojem živi već 20 godina, a svako putovanje inspirira ga za nove radove.


U novom INDIZAJN TALKU ugostili smo Marka Babića, grafičkog dizajnera, koji je svoju ljubav prema Zagrebu, a onda i ostalim gradovima, publici odlučio pokazati kroz maštovite plakate. Na njegovim kolažima uz poznate građevine mjesta se uvijek nađe za ponekog dinosaura, NLO objekte, kanticu s bojom ili gorilu. Iza njega stoji još jedan uspjeh.

Ove godine nominiran je za nagradu Porin u kategoriji Najbolje likovno oblikovanje albuma. Riječ je naslovnici albuma “Do zvijezda”, zagrebačkog sastava Chui.

FOTO: DANCING BEAR/NASLOVNICA ALBUMA SASTAVA CHUI

Koliko dugo postoji brend  Artplakata?

Iako se ideja za cijeli projekt “kuhala” u mojoj glavi puno duže, Artplakata kao brend službeno postoji od kraja 2019. godine. Dakle, postojimo malo više od 5 godina.

Čime ste se bavili prije pokretanja brenda?

Zadnjih godinu i pol dana potpuno sam se posvetio Artplakati dok sam prije toga, paralelno sa razvijanjem Artplakate, radio u marketingu jedne velike korporacije kao grafički designer.

FOTO: PRIVATNI ARHIV/MOTOTVUN

Brend je nastao iz želje da ponudite malo drugačije suvenire. Što mislite, koji tip suvenira najbolje prolazi i kod turista i  kod domaćih kupaca?

Artplakata nije isprva zamišljena kao brand i cilj nije bio napraviti suvenire iako su kasnije ljudi moje plakate prepoznali i kao zgodan suvenir 🙂 Budući da jako volim Zagreb, moja ideja je bila napraviti lijepe kolaže Zagreba i nisam uopće razmišljao o tome što će se dogoditi s tim radovima. Ljudima oko mene, radovi su se jako svidjeli pa sam ih odlučio podijeliti na društvenim mrežama. Ubrzo nakon toga, stvar se sama od sebe poprilično “zarolala”. Počeli su mi se javljati ljudi koji žele kupiti moje radove. Na krilima pozitivnih komentara, uskoro sam počeo kolažirati i druge hrvatske gradove, napravio online trgovinu i tako se rodila Artplakata u današnjem obliku 🙂

FOTO: PRIVATNI ARHIV/ZAGREB

Kad pričamo o suvenirima, mislim da ljudi vole orginalne, kreativne i oku ugodne stvari.

U današnje vrijeme kad smo na društvenim mrežama, pinterestima i sl.  bombardirani tisućama raznih proizvodima, svih oblika i boja, držim da su ljudi postali izbirljiviji i ne žele više kupovati “izlizane” i uobičajene stvari…kako kod drugih proizvoda tako i kod suvenira. U prilog sigurno ide lijepo pakiranje praktično za ugurati u ruksak ili putnu torbu.

Publika odlično prihvaća retro/vintage pristup…

Što se tiče retro/vintage pristupa, upravo zbog takvog pristupa Artplakata ima jako šarenu publiku kod koje ne postoji dobna granica. Mladima se plakati sviđaju jer je retro uvijek ‘in’, dok kod starije publike bude nostalgiju.

FOTO: PRIVATNI ARHIV

Koji vam je plakat koji ste izradili najdraži? Ili je teško izabrati?

Ne mogu se odlučiti i izdvojiti neki plakat kao najdraži…svaki volim i doživljavam na drugačiji način. Mogu vam otkriti tajnu da se meni obično najviše sviđaju plakati za koje se ljudi najmanje “zakače” 🙂

Događa li vam se da kada putujete odmah zamišljate i kako bi neki grad mogao izgledati na novom plakatu?

Često putujem i da, moram priznati da se često, čak i nesvjesno uhvatim da gledam  gradove i ulice  kroz “neki svoj filter” i zamišljam ih u sasvim drugačijem ruhu na plakatu…to je postala neka vrsta profesionalne deformacije 🙂

FOTO: PRIVATNI ARHIV/OSIJEK

GRADOVI BUDUĆNOSTI

Koja nova mjesta možemo očekivati u bliskoj budućnosti? Pretpostavljam da se neće zadržati samo na hrvatskom gradovima.

Što se hrvatskih gradova tiče, imam tu još dosta posla i planova. Trenutno radim na nekoliko hrvatskih motiva no volio bih da to bude iznenađenje pa neću otkriti o kojim gradovima se radi. Prošle godine počeo sam kolažirati i neke, meni drage, europske gradove izvan Hrvatske pa su se u mojoj kolekciji pronašli Beč, Ljubljana, Konstanz. Do kraja godine imam u planu kolažirati još neke gradove iz regije odnosno prostora bivše Juge 🙂

FOTO: PRIVATNI ARHIV/BEČ

Tko su vaši klijenti?

Moji klijenti su ljudi koji vole umjetnost, kupuju poklone, ljudi koji uređuju stanove, turisti, firme, udruge, turističke zajednice, hoteli, hosteli pa čak i bolnice 🙂

PLATNO KAO NOVI IZRIČAJ

Počeli ste raditi i print na platnu. Publika je i to prihvatila s oduševljenjem.

Ljudi su jako lijepo prihvatili print na platnu jer, uz to što lijepo izgleda, za njega nije potreban okvir. Platno je rastegnuto na drvene letvice i potreban je samo čekić i čavlić kako bi zasjalo na zidu. Također, platno je premazano posebnom zaštitom koja ga štiti od sunca, vlage, dima i na taj način ga čini dugovječnim.

FOTO: PRIVATNI ARHIV/SPLIT
Komentari