INDIZAJN TALK Tom Dixon: počeo sam izrađivati stvari iz zabave, a onda su ih ljudi počeli kupovati

Tom Dixon nedavno je dao intervju za Mohd u kojem govori o nekim neočekivanim suradnjama, kako se osjeća kada otkrije neki svoj komad u antikvarijatu, a osvrnuo se i na nedavno održani Salone del Mobile koji je opisao kao živopisnu pozornicu za suvremeni dizajn.


Samouki kreativac, Tom Dixon jedan je od najplodnijih produkt dizajnera čiji rad i novitete uvijek s nestrpljenjem čekamo. Ljubitelji dizajna ga poznaju ponajviše po njegovim rasvjetnim tijelima – modelima jednostavnih naziva Puff, Melt, Bell, Beat, Spring… U inspirativnom INDIZAJN TALKU donosimo vam najzanimljivije dijelove razgovora.

Foto: Pete Navey

Neobičan početak karijere

Vaša karijera je od samih početaka bila sve samo ne konvencionalna – od vaših ranih dana eksperimentiranja s industrijskim materijalima do vođenja međunarodno priznatog dizajnerskog studija. Kako je započeo vaš put?

Nije to lako opisati jer je to više bila evolucija, transformacija i niz odluka na tom putu. Počeo sam izrađivati stvari uglavnom iz zabave, a onda su ih ljudi počeli kupovati. Ono što je pokrenulo karijeru je bilo zavarivanje starih stvari. Ne zato što sam želio biti dizajner ili se baviti proizvodnjom nego zato što sam trebao popraviti svoje starinske automobile i motocikle. To mi je omogućilo da brzo stvaram jake, opipljive predmete i postao sam potpuno fasciniran tom tehnikom. Dok sam vježbao, počeo sam izrađivati funkcionalne predmete poput stolica i lampi i ljudi su se zainteresirali.

Foto: Tom Dixon Official

Recept za bezvremenske komade

Današnji je svijet sve zasićeniji trendovima koji se brzo mijenjaju, novim digitalnim iskustvima i stalnim promjenama. Kako osigurati da vaš dizajn ostane bezvremenski u ovakvom okruženju?

Postaje sve teže kreirati stvari koje su jedinstvene i bezvremenske. Srećom, imao sam dosta prakse i s vremenom sam postao bolji u predviđanju onoga što ima potencijal da potraje. Ponekad vidim svoje vlastite komade kako se „vraćaju“ u antikvarijate, kako stoje uz namještaj iz 19. st. Fascinantno je svjedočiti toj promjeni gdje se vaš rad počinje pojavljivati u starinskom ili rabljenom kontekstu, dobivajući drugi život. Ključ za „biti bezvremenski“ je raditi nešto što je originalno. Treba izbjegavati površinsko ukrašavanje. Umjesto toga, trebamo se fokusirati na bit objekta s ciljem da ga održimo jasnim i funkcionalnim.

FOTO: mohd.it

Vaš studio je surađivao sa širokim rasponom industrija – od ugostiteljstva do tehnologije. Možemo li očekivati neke neočekivane suradnje u budućnosti?

Trenutačno radimo s tvrtkom za proizvodnju električnih automobila koja je definitivno izvan našeg uobičajenog područja. Prošle godine završili smo veliki projekt s turskom tvrtkom za kupaonice Vitra. Bila je to sjajna suradnja jer se još uvijek odnosi na dizajn doma i interijera, ali to nije kategorija proizvoda kojom bismo se obično sami bavili.

FOTO: mohd.it

Još jedan zapažen nastup na Salone del Mobile 2025.

Kada govorimo o Salone del Mobile 2025. što nam možete reći o svom angažmanu na sajmu?

Salone je još uvijek apsolutno fantastičan. Nekada je to bilo mjesto gdje smo svaki detalj držali u tajnosti do posljednjeg trenutka, a onda smo sve otkrili u Milanu. Ali to se malo promijenilo. Milano sada tretiramo više kao sažetak godišnjeg rada, a ne da sve čuvamo za jedno veliko otkriće. Postoji nekoliko razloga za to. Jedan je tajming. Ove smo godine napravili mnogo vanjskog namještaja, a kad Salone dođe, već je proljeće – prekasno za sezonu. Svatko je već kupio što mu treba. Stoga smo unaprijed lansirali naš novi asortiman od aluminija pod nazivom Groove na sunčanijim lokacijama, a Milano je bila prva europska prezentacija kolekcije. Također, predstavili smo nove rasvjetne komade Pose i Soft.

FOTO: mohd.it
FOTO: mohd.it