Gost kolumnist: Projektiranje poslovnih interijera više je od estetike

Gost kolumnista InDizajna postala je i Ivona Kalapač, mlada dizajnerica interijera iz Zagreba. Njezina prva kolumna bavi se uređenjem ureda. Više o ovom prostoru iz stručnog, dizajnerskog ugla, saznajte u nastavku! Sve smo potkrijepili i projektima uređenja poslovnih prostora studija Mirjane Mikulec.


Kod projektiranja poslovnih prostora, ne polazim samo od estetike. Za mene, dizajn nije dekoracija – to je strategija. Interijer u kojem radite svaki dan mora raditi za vas: odražavati vrijednosti vaše tvrtke, podržavati tim, komunicirati profesionalnost i stvarati atmosferu u kojoj se ljudi osjećaju dobro.

Projekt: Mirjana Mikulec interijeri / Foto: Mario Poje

Prvi i najvažniji korak u svakom projektu je razumjeti vašu djelatnost. Svaka branša ima svoju dinamiku, ritam, stil komunikacije i potrebe. Nije isto dizajnirati prostor za odvjetnički ured, kozmetički salon ili arhitektonski studio – i ne smije biti isto.

Projekt: Mirjana Mikulec interijeri / Foto: Mario Poje

Zato svakom projektu pristupam individualno i s puno pitanja: Kako radite? Koliko vas je? Trebate li više tišine, fleksibilnosti ili prostora za timsku suradnju? Tek kada dobijem pravu sliku o vašem poslovanju, mogu početi oblikovati prostor koji će služiti vašem poslovanju.

Foto: Mario Poje

Kada osmišljavam poslovne interijere, uvijek tražim ravnotežu između funkcije i stila. Želim da prostor izgleda profinjeno i moderno, ali ne samo “za sliku” – već da bude ergonomski, ugodan i dugoročno održiv no također je vrlo bitno voditi računa o rasporedu koji poštuje tijek rada, materijalima koji su kvalitetni, ali topli, rasvjeti koja stvara atmosferu, a ne umara te zonama koje odvajaju fokus od dinamike. Svaki detalj je promišljen. Nema univerzalnih rješenja – sve je prilagođeno vama i vašem poslovanju.

Projekt: Mirjana Mikulec interijeri / Foto: Mario Poje

Prostor mora komunicira vašu profesionalnost. Uspješan interijer tiho, ali snažno govori o tome tko ste vi kao brend i kada klijent uđe u prostor on ga mora doživjeti onako kako ste vi to htjeli. Ista stvar je i sa zaposlenicima, što je prostor prilagođeniji, to je lakše odrađivati dnevne zadatke.

Projekt: Mirjana Mikulec interijeri / Foto: Marko Cindrić

Cilj dizajnera, tijekom uređenja poslovnih prostora, nije samo da se prostor estetski uklapa – već da ga vi kao vlasnik, osjetite kao svojeg.

Projekt: Mirjana Mikulec interijeri / Foto: Mario Poje

Svaki prostor ima svoju priču – ali prava priča počinje tek kad se uskladi s ljudima koji u njemu rade i borave. Moj zadatak je da budem prevoditelj te priče u prostoru.

Foto: Darko Mihalić