Drugi dan InDizajn sajma održane su zanimljive i posjećene panel diskusije u kojima su sudjelovali poznati influenceri, poduzetnici i stručnjaci iz područja uređenja interijera.
Na prvom danas održanom panelu u sklopu sajma InDizajn u Areni Zagreb publika je bila iskreno emotivno dirnuta razgovorom koji su na pozornici vodile Marijana Batinić, Josipa Maras vlasnica Studijo tapeta i Tina Biloglav, arhitektica.
Mame poduzetnice podijelile su svoja iskustva i načine kako balansiraju između majčinstva i karijere. Tina je govorila o svojoj arhitektonskoj karijeri i izazovima samohranog majčinstva nakon gubitka supruga, dok je Josipa otvoreno pričala o odgoju sina koji je u spektru autizma. Obje su naglasile važnost organizacije, podrške obitelji i pronalaženja inspiracije u svakodnevnom životu.
Dotaknule su se i važnosti radnog okruženja u teškim trenucima, koje nekada može biti svojevrsni bijeg od problema u privatnom životu. Obje su se složile da je ured za njih mjesto koje treba biti odvojeno od kućanstva jer pruža bolji balans između obiteljskog života i profesionalnog rada.
Na panelu “Život izvan grada: mala kuća u prirodi” sudionici su govorili o aspektima života na selu o kojima svi trebaju razmisliti prije donošenja odluke o selidbi i procesa projektiranja ili uređenja. Nikola Arambašić govorio je o renovaciji starih kuća, poput one Slavka Sobina, uključujući prilagodbu infrastrukture modernim potrebama u 200 godina starim objektima.
Iskra Krznarić je opisala svoju selidbu tijekom pandemije te dala praktične savjete o prilagodbama za život izvan urbanih sredina. Zoran Mrvoš je, pak, istaknuo izazove poput nedostatka vodovoda i kanalizacije, ali i prednosti poput mira i vraćanja kreativnosti. Svi se slažu da je za uspješnu renovaciju ključan dobar plan.
“VIS-À-VIS: Renovacija otočke kuće iz snova” bio je treći po redu panel u sklopu kojeg je Lidija Lešić pričala o svojem iskustvu preuređenja kuće na Visu. Opisala je izazove poput visokih troškova radova, ograničenja tijekom turističke sezone i specifičnosti rada na otoku.
Unatoč poteškoćama, Lidija i njezin suprug su se sami upustili u brojne građevinske radove i učili kako postavljati knauf, kako brusiti stolariju, kako bojati stolariju te gletati zidove sve do završnih dizajnerskih detalja. Posebno je naglasila kako je zadovoljna postignutim spojem funkcionalnosti i estetike no sa završetkom renovacije kuće neće se žuriti.
Ono što je Lidiija započela kao temu – nezadovoljstvo radom brojnih majstora nastavile su i sudionice panela “Od renovacije do frustracije” Lana Biželj, Andrea Andrassy i Alex Milinković koje su podijelile svoja vlastita iskustva.
Lana je ispričala gotovo idiličnu priču o renovaciji: ispoštovanim rokovima, odličnim majstorima i još boljom arhitekticom Tinom Biloglav uz ogromnu podršku dečka Luke s kojim je stan kupila i uređivala.
Alex je pogledala 47 stanova unutar godine i pol da bi kupila tek 48., a nakon borbe s nekretninama prošla svašta s majstorima, doduše leđa joj je držao arhitekt Nikola Arambašić pa je s te strane bilo lakše, a s posjetiteljima je podijelila i trik za skrivanje aparata u kuhinji koji zove “kuhinjska garaža” te savjet koji je nju spasio pri zadnjoj renovaciji – fotografiranje ogoljenih zidova s instalacijama.
Andrea je pak primijetila da je renovacija nekada “borba” između arhitekta i majstora, koja se jedino može izbjeći tako da je klijent zaista prisutan pri izvedbi svih radova.
Karmen Ninić, Manuela Javor i Mirna Barišić razgovarale su o stvaranju inovativnih beauty salona.
Karmen vodi estetsku polikliniku specijaliziranu za estetsku medicinu, koju je uredila na način da prostor odiše modernim, ali vječnim dizajnom. Funkcionalnost je na prvom mjestu, a veliki naglasak stavlja na to da se klijenti ne osjećaju samo kao pacijenti.
Istovremeno, ugodna atmosfera prilagođena je i potrebama osoblja koje tu svakodnevno radi. Manuela iz studija Etage231 dizajnirala je brojne poslovne prostore i izloge. Posebno je istaknula važnost dobro uređenog izloga, navodeći primjer Minirnina frizerskog salona, gdje su ljudi često ulazili kako bi pohvalili izlog, a zatim bi postali dugogodišnji klijenti jer bi odmah rezervirali prvi termin, privučeni upravo izgledom izloga.
Mirna, vlasnica salona Karmell Atelier, prostor je uredila prema vlastitom ukusu i aktualnim trendovima jer je osoba koja voli boje i dinamičan stil. Uvela je i inovativan koncept u frizerskim salonima, podijelivši prostor u različite zone: zonu za čekanje, zonu za pranje kose i zonu za konzultacije, kako bi klijentice mogle u privatnosti izraziti svoje želje i eventualne probleme.
Složile su se oko jednog ključnog aspekta: prostori danas moraju biti vizualno privlačni i “Instagram-friendly”, a svakom klijentu treba pružiti jedinstveno iskustvo kako bi osigurali njihov povratak.
Zadnji panel dana bio je posvećen sve većoj pozornosti koju cvjetna umjetnost dobiva u dizajnu interijera i cvjećarnama kao kreativnim prostorima. Boška Bahtijarević je Tvoje započela s idejom da će joj cvijeće biti samo dodatak trgovini sa stvarima za dom, nešto više dekorativne prirode. Međutim, ljudi su se oduševili njenim cvijećem, što je nadmašilo njena očekivanja.
Vanja Blumenšajn, vlasnik Blumena, naglasio je da je buket cvijeća gesta, dio sveukupnog doživljaja. Istaknuo je kako ljudi u bolnicama, koji u svojim sobama imaju cvijeće, brže ozdravljaju i kraće borave u bolnici.
Zaključili su da cvijeće nije odvojeno od dizajna – ono je neodvojiv dio prostora. Budućnost cvjećarstva leži u suhom cvijeću i održivosti, jer se svijet vraća korijenima, vraćajući vrijednost jednostavnim stvarima.