Ana Đaković Prša dio je šarmantnog tandema koji se krije iza brenda Japa Design. Ona i majka Ljubica svojim kreacijama uveseljavaju sve ljubitelje keramike. Njihova igra bojama i oblicima oduševljava baš svaki put!
Novi INDIZAJN TALK donosi razgovor s talentiranom Anom za koju se doista može reći da uživa dok radi. Zarazni entuzijazam i boje koje koristi recept su za dobro raspoloženje. Kreativnost je naslijedila od majke koja je ujedno i njena partnerica u poslu što značio da im nikada nije dosadno. Iz ljubavi prema pokojnom ocu brend je nazvala po njemu – Japa design.
Njihove šalice, osim po šarenilu, prepoznat ćete i po šaljivim karikaturama i neobičnim nazivima, a među najpopularnijima je Frida Kahlo. Za one koji vole minimalizam tu su šalice jednostavnijih motiva poput crnih točkica. Ljubav prema šalicama, završeni tečaj keramike i sajmovi na kojima je brend postao prepoznatljiv bili su dobitna kombinacija, a mogući hobi postao posao.

Kako je nastala ideja da pokrenete Japa design?
Ideja je nastala iz potrebe za stvaranjem, iz nužde u vrijeme korone, iz znatiželje radi izlaska iz zone komfora. Prije otprilike 3 godine sam se našla na prekretnici, privatno i poslovno i pružila mi se prilika pokrenuti nešto novo. Nešto kreativno što sam oduvijek željela, ali se nisam usudila. Bilo je doslovno „sad ili nikad“.

Kako funkcionira zajednički rad vas i vaše majke? Kako ste rasporedile posao?
Mama i ja smo jako jako bliske, iako ne živimo skupa, pričamo preko telefona svakodnevno, često i po sat-dva.. Svaka sa slušalicama u ušima, svaka sa svojim komadom keramike u rukama! Pričamo o svemu, ali uvijek se dotaknemo i posla naravno. Mama je prepustila meni sve što se tiče proizvodnje, organizacije, vođenja obrta… Ona je slobodnjak cijeli život i kako bi ona rekla „više boemski“ tip od mene i ne razumije administraciju, a ja sam pomalo štreber, pa lakše baratam s tim stvarima. Mama oslikava tegle engobama (podglazurnim bojama za keramiku) i tu ima potpunu slobodu, iako zna da su primarne uvijek Fride. Ostalo je sve na meni, izrada, pečenje, oslikavanje svih ostalih artikala, glaziranje, vođenje društvenih mreža i…mogu do prekosutra nabrajati.

Boje i šarenilo dio su svake vaše kolekcije. Jesu li one prisutne i inače u vašim životima?
Apsolutno! Tko god nas poznaje, zna da smo vesele i pozitivne, a poznate smo i po svojoj bujnoj mašti i izraženoj kreativnosti. Obožavamo se družiti, fokus nam je uvijek obitelj, volimo kuhati, stvarati, planirati bilo što, samo da se planira. Rekla bih da je za nas život jedna vesela i šarena igra! Ponekad nas znaju upozoriti da bi bilo dobro povremeno skinuti „ružičaste naočale“ ali nama se baš one najviše sviđaju!
Ručno oslikane šalice, zdjelice, vaze nose neobična imena. Dobiva se dojam da se zaista dobro zabavljate dok iz izrađujete…
Slažem se u potpunosti! Mene čak zabavlja i ovo vaše pitanje jer me tjera da razmišljam o svemu što radimo i osmijeh mi je od uha do uha. Imena artikala nastaju spontano, po osjećaju, onako iskreno.

Možete li odabrati neki motiv kojem se volite vraćati pa ga nadograđujete ili pomalo mijenjate no on ostaje na neki način vaš prepoznatljiv potpis?
Bez previše razmišljanja, to su svi artikli s motivom Fride Kahlo. One su izvanserijske što se potražnje tiče, iako im se vaze opasno približavaju. Jako je puno varijacija svakog motiva, ali imam i objašnjenje za to; ne volimo ponavljati! Ni jedna Frida, ni jedna cvjetna šalica, ni jedna obiteljska vaza nije ista. Ne samo zato što želimo da svaka bude unikat, nego nam je puno zabavnije mijenjati ih, pa makar u detaljima! Najčešće to radimo bez plana, onako kako se osjećamo. Mislim da je zapravo većina kreativaca takva, nismo baš skloni planiranju, iako u nekim segmentima poslovanja moramo biti. Zato si damo oduška kod stvaranja!

Kakvoj publici se obraćate?
Obraćamo se svima koji vole šarenilo u svom životu! Naši artikli nisu elegantno profinjeni, nisu savršeni, nisu za svakoga i to je tako. Ako bih morala opisati naše artikle u 3 riječi, to bi bilo šašavi, ženstveni i karakterni.

Po čemu se vaši proizvodi razlikuju od ostalih?
Razlikuju se prvenstveno po stilu crtanja. Možemo forme kopirati jedni od drugih, ali mislim da se stil oslikavanja, kao i ukupni dojam teško mogu kopirati. Uvijek možete pronaći nekoga tko vas pokuša kopirati, ali te stvari nemaju dušu. Točno se može osjetiti kada umjetnik, kreativac „posudi“ ideju, a kada je ona proizašla iz vlastite mašte. Osjeti se strast, osjeti se povezanost između stvoritelja i stvorenog i takve stvari uvijek budu prepoznate i uspješne.

Kakve planove imate za budućnost?
Imam jednu mapu u mobitelu u koju spremam sve svoje ideje. Mama ima svoju mapu. Do sada se ni jedna naša ideja nije preklopila, što znači da je ideja mali milijun. Ponekad ne mogu noću zaspati jer sam preuzbuđena razmišljajući što bih sve mogla napraviti u narednim danima. No problem je uvijek nedostatak vremena. Mi žene uvijek pokušavamo pronaći neki balans između posla i obitelji, a to je neopisivo teško. Pogotovo kada imate vlastiti biznis i kada vas ne može nitko zamijeniti! No, na kraju dana nam to ne pada teško jer dokle god imamo ideja, znači da naš mali obrt ima dobru budućnost!
