Promjena zanimanja posve je normalna na zapadu, a sada postaje sve češća i kod nas. Jedna od njih je i ekonomistica Katarina Bernatović koja je odlučila uploviti u kreativne vode, izrađujući dekoracije za dom. Za Božić ima prigodnu blagdansku kolekciju!
Otkrivajući nove domaće kreativce ili razgovarajući s onima već poznatima i izvan Hrvatske, nemoguće je ne primijetiti kako je veliki broj njih došao iz vrlo konkretnih zanimanja poput ekonomije, trgovine, prava, informatike… Za sve, pa tako i odabir zanimanja koje je baš za nas, potrebno je vremena koje nekada nadilazi okvire školovanja. Dogodi se da neki u svojim 30-ima ili 40-ima otkriju svoje talente i ono što žele raditi te promijene profesiju.

Jedna od njih je i zagrebačka ekonomistica Katarina Bernatović koja je prije nepunih godinu dana krenula malo ozbiljnije u kreativni svijet, i to sasvim spontano. Započela je od ideje da sama izradi adventski vijenac, a priča se proširila na svijeće i tako je osnovan brend Mila Design Studio.

Pod okriljem ovoga brenda nastaju kreacije poput svijećnjaka, svijeća, podložaka, ukrasa za bor… koje za zajednički nastavak imaju neutralne boje, jednostavnost, pročišćenost i profinjenost. Katarina stvara predmete kakvima i sama voli biti okružena – moderne, a tople, s notom nostalgije i prisjećanja na tradiciju i djetinjstvo. Takva je i nova, blagdanska kolekcija, a više o njoj saznajte u nastavku!

Po obrazovanju ste ekonomistica, jeste li radili u struci?
Da, radila sam u struci i to iskustvo mi je danas iznimno korisno. Ekonomija me naučila planiranju, organizaciji i razmišljanju unaprijed, što je u vlastitom brendu jednako važno kao i kreativni dio. Iako sam se kasnije okrenula dizajnu i rukotvorinama, ta poslovna podloga mi daje sigurnost i stabilnost u radu.

Formalno obrazovanje je bila dobra podloga koja vam pomaže u novom zanimanju.
Pomaže izuzetno puno. Vođenje brenda zahtijeva jasnu strukturu, planiranje troškova, nabavu, logistiku i komunikaciju s kupcima. Smatram da kreativnost i poslovna disciplina moraju ići zajedno kako bi proizvod bio održiv i dugoročno kvalitetan.

Sve više je onih koji „konkretna“ zanimanja zamjenjuju kreativnim. Kako to tumačite?
Mislim da ljudi danas traže ravnotežu između funkcionalnosti i osobnog izražavanja. Kod mene se taj prijelaz dogodio prirodno, kreativnost je oduvijek bila prisutna, ali je s vremenom postalo jasno da joj želim dati veći prostor.

Kako je nastao brand Mila Design Studio?
Ideja za Mila Design Studio rodila se upravo u božićno vrijeme. Nikada nisam imala adventski vijenac koji bi u potpunosti odgovarao mom ukusu. Često bih se sjetila svega u zadnji tren ili bih tražila nešto jednostavno, a elegantno. Tada sam pomislila: zašto ne bih sama stvorila nešto što bih voljela imati u svom domu? Ljubav prema svijećama i jednostavnim formama spojila sam s gipsom, a nakon blagdana sam se ozbiljno posvetila istraživanju materijala i izradi. Tako je Mila Design Studio vrlo prirodno nastao.

Krenuli ste s voskom, a danas izrađujete i predmete od gipsa. Je li to istraživanje novih mogućnosti oblikovanja?
Da, gips mi je otvorio nove mogućnosti u oblikovanju i igri formi. To je materijal koji omogućuje čiste linije, teksturu i osjećaj trajnosti. Povezivanje gipsa i voska došlo je prirodno – oba materijala nadopunjuju se u stvaranju toplog, ali minimalističkog ugođaja.
Božićna kolekcija vodi se estetikom „manje je više“. Čini se da je to načelo koje je temelj svega što radite?
Apsolutno. Minimalizam je temelj mog pristupa. Volim pročišćene oblike i neutralne tonove koji dopuštaju proizvodu da se uklopi u prostor, a ne da ga preuzme. Vjerujem da upravo u toj jednostavnosti leži ljepota i dugotrajnost.

Kakve su reakcije na vaše proizvode?
Reakcije su iznimno pozitivne i iskrene. Posebno me raduju povratne informacije kupaca, u kojima osjećam da su prepoznali trud i emociju u svakom modelu. Još veće zadovoljstvo mi je kada se ljudi vraćaju, ponovno naručuju i biraju Mila Design za različite prigode – to mi je najljepša potvrda da ono što radim ima itekako smisla.

Mila Design stalno obogaćujete novim rukotvorinama. Hoće li se ta praksa nastaviti odnosno koji su vam idući planovi?
Plan je postupno razvijati brend i podići ga na višu razinu, uz jasniju osobnost i prepoznatljivost na tržištu. Trenutno je fokus na novoj kolekciji koja će omogućiti daljnji rast, jer želim da svaki novi korak i dalje nosi tu prepoznatljivu Mila Design priču koja se osjeti.











